PALVELUT

FYSIOTERAPIA

Fysioterapia sisältää asiakkaan huolellisen tutkimisen, terapeuttisten harjoitteiden yksilöllisen ohjauksen, neuvonnan sekä manuaalisen ja fysikaalisen hoidon. Fysioterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. Fysioterapiaan ohjaudutaan usein kivun, vamman, sairauden, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttaman liikunta-tai toimintakyvyn alenemisen vuoksi. Tavoitteena on hyvinvoinnin edistäminen, liikunta- ja työkyvyn parantaminen tai ylläpitäminen.

HIERONTA / FASKIAKÄSITTELYT

Hieronta on manuaalisesti tapahtuvaa lihasten ja pehmytkudosten käsittelyä, jonka tavoitteena on parantaa alueen verenkiertoa ja rentouttaa jännittyneitä ja kipeitä lihaksia. Hierontaan tullaan usein lihaskireyksien, jäykkyyksien, akuuttien tai kroonisten kipujen tai stressin helpottamiseksi. Hieronta on myös tärkeä osa urheilijan palautumista ja lihashuoltoa. Hieronnan voimakkuus ja tekniikat muotoillaan aina vastaamaan asiakkaan sen hetkisiä tarpeita ja toiveita.

AKUPUNKTIO

Akupunktio on vakiinnuttanut paikkansa yli 2000 vuotta vanhasta kiinalaisesta hoitomenetelmästä kehon kiputilojen hoidossa. Akupunktiossa kehoa pistellään pienillä ohuilla neuloilla tarkoin määriteltyihin pisteisiin. Länsimaisen lääketieteen käsityksen mukaan vaikutus perustuu neurofysiologiseen tapahtumaketjuun, jossa neulan aiheuttama kudosärsytys käynnistää keskushermostossa kipua lievittävien välittäjäaineiden kuten endorfiinien vapautumisen. Akupunktiosta voi olla apua mm. migreenin hoidossa, jännitysniskan hoidossa, nivelrikosta johtuvissa säryissä ja selkäkipujen tai ischias oireiden hoidossa.

VOICE MASSAGE

Voice massage terapian tavoitteena on rentouttaa purentaan, äänen tuottoon ja hengitykseen osallistuvia lihasryhmiä klassisen hieronnan ottein. Käsittelyllä pyritään luomaan hyvät edellytyksen vapaalle hengitykselle. Otteet ovat rauhallisia ja niillä vaikutetaan syvempiin kudoskerroksiin rintakehän, kaularangan ja pään alueella. Voice massage terapiasta voi saada apua esimerkiksi:

-purentaelimistön jännitys- ja kiputiloihin (bruksismi)
-migreeniin
-urheilijoiden ja astmaatikkojen hengitysfunktion parantamiseen
-neurologisten sairauksien oireiden hoidossa
-stressin lievitykseen
-äänihäiriöihin (mm. laulajat, opettajat)
-refluksitautiin

URHEILU- JA KINESIOTEIPPAUS

Urheiluteippauksen tavoitteena on tukea niveltä ja rajoittaa alueen liikkuvuutta ja venyvyyttä tiettyyn suuntaan. Teippausta käytetään esim. nilkan nyrjähdyksen jälkeen nopeuttamaan palaamista urheiluun tai rauhoittamaan plantaari faskiitin ärsyttämää kantakalvon aluetta.
Kinesioteippauksella vaikutetaan mekaanisesti ihon ja ihonalaisen kudoksen liikuttamiseen. Teippausta voidaan käyttää osana kivun hoitoa tai sillä voidaan vaikuttaa nivelten liikelaajuuteen, nivelten ja lihasten toimintaan, ryhtiin sekä tukea kehon verenkierto- ja lymfajärjestelmää.

VALMENNUS

Asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta muodostuva kokonaisuus yksilövalmennuksesta.
-Kunto- ja terveysliikunta
-Erityisryhmien liikunta